Kostnaden för en högkonverterande landningssida beror på flera olika faktorer men brukar snabbt återbetala sig genom ökad leadsgenerering. Till skillnad mot en hemsida, som vänder sig till en stor målgrupp med övergripande information, så riktar sig en landningssida till en mindre, specifik målgrupp. Den målgrupp som är i behov av tjänsten inom överskådlig framtid.
Idag använder en majoritet av befolkningen Google för att söka fram ett företag i närområdet som tillhandahåller en specifik tjänst. Då gäller det att fånga upp dessa sökare, slussa dessa till en landningssida där de genom relevant information övertygas om att ta kontakt med företaget, vilket är första steget till en affär
Webbyrån för nästa generations tjänsteföretag
Vi tror inte på att göra allt för alla. Framförallt inte i dagens konkurrenskraftiga samhälle. Vi tror på att göra en sak riktigt bra. Därför har vi valt det område vi kan bäst, nämligen byggbranschen.
Andra byråer
Arbetar spritt med alla branscher
Ingen kunskap inom byggbranschen
Svåra att nå för uppdateringar
Kräver betydande tid från företaget
Ingen garanti av förfrågningar
Smartproduktion
Nischade mot bygg- och tjänsteföretag
Bäst kundtjänst i branschen
Skräddarsydda offertsajter
Minimal tidsinvestering krävs från företaget
Garanterar förfrågningar
Helhetsleverantör inom digital marknadsföring
Ledande varumärken inom leadsgenerering
Vad avgör priset för en landningssida?
Det finns flera faktorer som avgör priset för en landningssida som exempelvis vart företaget är beläget, vilka tjänster som företaget tillhandahåller och konkurrensen om sökorden. Desto större konkurrens som finns på den lokala marknaden och kring sökorden desto mer omfattande SEO-optimering krävs för att få landningssidan att synas i toppen på Google.
En landningssida innehåller oftast information om företagets viktigaste och mest populäraste tjänster och vänder sig till en lokal marknad.
Antalet sökord
En landningssida rankas på Google genom de nyckelord som används på sidan. Normalt ska en landningssida ha 3-8 nyckelord för en optimal indexering kring en tjänst och en ort i Google. För många nyckelord kan göra sidans indexering spretig så att den visas för personer som inte direkt är rätt målgrupp medan för få nyckelord gör att man inte når fram till alla på den lokala marknaden.
Nyckelord är detsamma som den fras som sökaren använder då de söker på Google. Om man exempelvis utför städtjänster i Mora så bör man försöka få sidan att ranka högt på nyckelorden ”Hemstädning Mora”, ”Kontorsstädning Mora” och ”Flyttstädning Mora”. När någon som är bosatt i Mora är i behov av städtjänster så kommer denne att söka i Google på frasen ”Städning Mora”, och där ska din landningssida visas i resultatet.
Uthyrning eller köp
När man ska lansera en landningssida går det att antingen köpa en landningssida som vi på Smartproduktion utvecklar och SEO-optimerar, eller att hyra en högkonverterande landningssida. När man köper en landningssida ansvarar man själv för uppdatering, publicering av nya texter och för det löpande underhållet med sökmotoroptimering.
Om man istället hyr en landningssida så får man löpande nya artiklar publicerade, hjälp med driften av sidan och sökmotoroptimering så att sidan alltid ligger i topp.
Vilken stad & landskap landningssidan ska baseras på
Som tidigare nämnts är en landningssida lokalt sökmotoroptimerad vilket innebär att sidan visas högt i Googles sökresultat då någon söker efter en tjänst i en specifik stad eller ort. Skälet till detta är att de allra flesta som söker efter en tjänst söker efter ett företag i närområdet som kan tillhandahålla med den tjänsten. Det innebär att om företaget utför tjänster i flera städer så krävs det en landningssida för varje stad. Detta för att få en optimal drivning av besökare till landningssidan och en högre konverteringsgrad.
Albin från Altantvättbilen
Oskar från Tunsta Snickeri
Smartproduktion jämfört med konkurrensen
Smartproduktion är en webbyrå som har samma resurser och kompetens som de större företagen men som kan erbjuda en helt annan prissättning för våra högkonverterande landningssidor. Vi har hjälpt 100-tals nöjda kunder att öka sin leadsgenerering och därmed möjligheten att göra fler affärer.
Utöver extraordinär sökmotoroptimering som leder till bra ranking i Googles sökresultat så kan vi också erbjuda en snygg design och ett innehåll som bidrar till en högre konverteringsgrad än vad våra konkurrenter mäktar med.
Vad är priset för en hemsida?
Om du utöver landningssida även vill få hjälp med att sätta upp en hemsida så kan vi på Smartproduktion även hjälpa dig med det. Vi kan erbjuda ditt företag en väl sökmotoroptimerad hemsida till en rimlig kostnad och som kompletterar dina landningssidor, så att du kan nå ut till en större målgrupp på nätet. Här kan du läsa mer om kostnad för en hemsida.
Kontakta oss för prisuppgifter på en landningssida
När du vill sätta upp en landningssida för dina tjänster så kan du kontakta oss på Smartproduktion så att vi ta del av information om ditt företag och dina tjänster. Därefter kan vi erbjuda dig ett rättvist pris för din landningssida.